Saugiai ir patogiai gauti paslaugas pacientams padės skaitmeniniai sprendimai

  • Titulinis
  • Naujienos
  • Saugiai ir patogiai gauti paslaugas pacientams padės skaitmeniniai sprendimai
2023 12 04


Jonavos ligoninė teikia paraišką projektui, kurio metu ligoninėje būtų kuriamas dirbtinio intelekto (DI) pagrindu veikiantis pacientų konsultantas ir kitos skaitmeninės priemonės, leidžiančios efektyviau aptarnauti pacientus.

DI konsultantas (chatbot) galėtų atsakyti į dažniausiai pacientų užduodamus klausimus ir nukreiptų pacientus pas atitinkamus specialistus.

„Ligoninės pacientai šiandien patiria perteklinį krūvį registratūroje, kur turi užpildyti įvairias anketas bei formas. Personalui taip pat tenka skirti daug laiko pacientų informavimui ir nukreipimui pas gydytojus.

DI konsultantas palengvins pirminį pacientų kontaktą su įstaiga – žmonės galės greitai ir patogiai gauti atsakymus į rūpimus klausimus apie ligoninės teikiamas paslaugas neišeidami iš namų.

Pacientai pagal ligos simptomus bus nukreipiami tiksliai pas tinkamiausią specialistą, nereikės ilgai laukti atsiliepiančio personalo registratūroje“, - sako Jonavos ligoninės vadovas Gediminas Ramanauskas.

Tikimasi, kad DI pagrindu veikiantis konsultantas automatizuotu būdu galės atlikti iki 30-40 proc. visų užklausų.

Gavus finansavimą, ligoninėje taip pat būtų diegiamas įrašų skaitmenizavimas ir kuriami kiti elektroniniai sprendimai, kurie leistų tvariau naudoti išteklius. Pvz., elektroninių klientų sutikimų formos sumažintų popierinių dokumentų kiekį bei pagerintų informacijos apie pacientus prieinamumą tarp skirtingų skyrių, padėtų efektyviau tvarkyti ir saugoti informaciją.

Dėl elektroninių sutikimų, tikimasi, darbas su dokumentais užims nuo 50 proc. iki 15-20 proc. laiko.

Paraiška kurti planuojamus skaitmeninius sprendimus teikiama Ekonomikos ir inovacijų ministerijai. Jonavos ligoninė projekte dalyvauja kartu su Jonavos rajono savivaldybe ir partneriais – Biržų ir Kretingos rajonų sveikatos priežiūros įstaigomis.